КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА ФЕСТ 2012
JAMESON SHORT FILM AWARD
КЛУБ "СФФ ЗА УЧАЩИ"
Вход за потребители
Акредитиран от

НАЙ-КРАСИВАТА / BELLISSIMA

Италия, 1951, 108 мин
черно-бял
НАЙ-КРАСИВАТА
alt
alt alt

Оценете филма: Гласувай

Текущ рейтинг на филма: 6



Режисьор - Лукино Висконти
Продуцент - Салво Д’Анджело
В ролите - Анна Маняни, Валтер Киари, Тина Апичела, Гастоне Рензели, Текла Скарано
Музика - Франко Манино
Оператори - Пиеро Порталупи и Пол Роналд
Сценарий - Сузо Чеки д’Амико, Франческо Роси и Лукино Висконти

Продукция - Film Bellissima

Награди и номинации

Италиански национален синдикат на филмовите журналисти ’52 – Награда за най-добра актриса (Анна Маняни)


Стилизираният реализъм на Най-красивата може да бъде поставен между неореализма на Мания и бароковите типизации в Гепардът и Смърт във Венеция. Сюжетът е прост – Мадалена Чекони (Ана Маняни) е майка от работническата класа, която чува, че търсят за филм „най-красивото момиченце в Рим” и решава да пробва дъщеря си Мария (Тина Апичела). Напористата Мадалена отвежда детето си на конкурса в историческото италианско студио Чинечита, където то се изправя срещу хиляди други момиченца. Но понеже Мария не се е подготвяла за кастинга, тя изпъква с естествения си талант сред останалите, извадени като от калъп момичета. Мадалена е луда по киното и особено по Монтгомъри Клиф и вярва, че животът на знаменитостите е рай. Но не знае, че ù предстои мъчително пробуждане. Благодарение на великолепните изпълнения на Маняни и малката Апичела филмът убедително разказва трагикомичната история за грубата реалност, която заплашва да разруши и малкото мечти на обикновените хора. Освен че е заснет прекрасно, Най-красивата е и първият честен автопортрет на киното.


Лукино Висконти

Лукино Висконти ди Модроне, граф Лонате Поцоло (роден на 2 ноември 1906) е италиански театрален, оперен и кинорежисьор, както и сценарист. Реалистичният му подход към героите му, които са в конфликт със съвременността допринасят неимоверно за революционното развитие на италианското кино след Втората световна война и му спечелват призвание като баща на неореализма. През 1935 г. Висконти става асистент на френския режисьор Жан Реноар, който развива в младия мъж чувствителността му към обществените и политическите проблеми. Носител е на множество награди, сред които „Златен лъв” за Сандра, наградата на ФИПРЕССИ и специалната награда за Роко и неговите братя, „Златна палма” за Гепардът, както и юбилейната награда за 25-ата годишнина на фестивала в Кан за Смърт във Венеция.

ИЗБРАНА ФИЛМОГРАФИЯ

1942 Натрапливост (Ossessione)
1951 Най-красивата (Bellissima)
1954 Чувство (Senso)
1960 Роко и неговите братя (Rocco e i suoi fratelli)
1962 Бокачо 70 (Boccaccio 70) – новелата „Работата” segment “Il lavoro”
1963 Гепардът (Il gattopardo)
1969 Залезът на боговете (La caduta degli dei)
1971 Смърт във Венеция (Morte a Venezia)
1972 Лудвиг (Ludwig)
1974 Семеен портрет в интериор (Gruppo di famiglia in un interno)
1976 Невинният (L’innocente)

Купи билети

Програма


27.03.2011

Одеон - 18:30;

26.03.2011

Дом на киното - 18:30;

here here here here here here here here here
 
 
   
   
Отказване от отговорност: Цялата отговорност е на авторите и Европейската аудио-визуална и изпълнителна агенция и Комисията на европейските общности не носят отговорност за каквато и да е употреба на включената в това издание информация.
риза
Recording Studio Sydney